Framgångsrikt försvar av licentiatuppsats

Mån 25 mar 2024 09:25

Fredagen den 22 mars försvarade Masoome Abikari sin licentiatuppsats “Young consumers’ emotions towards emerging e-banking technology: A multi-perspective approach”. Arbetet behandlar unga bankkunders känslor i samband med användningen av digitala banktjänster.

Masoome Abikari sin licentiatuppsats
Malin Holmström Rising, Martijn Pieter van der Steen, Masoome Abikari, Koustuv Dalal och peter Öhman vid fredagens licseminarium.

Ett 15-tal åhörare fanns på plats i Sundsvall och ungefär lika många var uppkopplade via länk. Fakultetsopponent var docent Rana Mostaghel från Stockholms universitet.

I betygskommittén ingick Martijn Pieter van der Steen, docent vid Universtiy of Groningen, Nederländerna, professor Koustuv Dalal och docent Malin Holmström Rising, båda verksamma vid Mittuniversitetet.

Huvudhandledare var professor Peter Öhman och biträdande handledare var professor Darush Yazdanfar, båda vid CER. Masoome Abikari fortsätter nu sin forskarutbildning genom att planera och genomföra ytterligare två studier inom sitt fokusområde. Hon kommer att vara fortsatt engagerad i CER.

Läs licentiatuppsatsen “Young consumers’ emotions towards emerging e-banking technology: A multi-perspective approach”

Sidan uppdaterades 2024-04-04